استراتژی محتوا چیست؟

تعریف ساده از استراتژی محتوا یعنی برنامه ریزی ، مدیریت و توسعه محتوا ، حال چه به صورت صوتی و نوشتاری و یا تصویری “به  صورت ساده یعنی محتوا در قسمت و ابعاد های یک تجارت به درستی استفاده شود که به آن استراتژی محتوا میگویند “

استراتژی محتوا به فرایند تولید ، ذخیره و توزیع محتوا طبق برنامه مشخص برای مخاطبان از قبل تعیین شده اشاره دارد . میزان موفقیت این چرخه عمر محتوا بر اساس شاخص های شفاف عددی اندازه گیری می شود استراتژی شما باید نوع ساختمان آن را تعیین کند یعنی باید سبک و ساختار که هویت محتوا شماست مشخص شود و چارچوب های محتوا باید برای کلیه دپارتمان های شرکت تعیین شود

به صورت ساده برای درک استراتژی محتوا فرض کنید که قصد ساختن یک خانه را دارید ، ابتدا به طرح و نقشه نیاز دارید . نقش ها ، طرح هایی پرجزییات هستند که تمام زوایا و ابعاد خانه را پیش از ساخت خانه به ما نشان میدهد این نقشه و طرح ها اندازه دقیق مکان لوله کشی و سیم کشی و حتی محل دقیق نورگیر اتاق ها و در و پپنجره را نشان می دهد. حقیقتا استراتژی محتوا معادل همین طرح و نقشه ها  هستش و این رو نشون میده که چگونه باید  به هدف های تجاری دست پیدا کنیم

چه مواردی شامل استراتژی محتوا می‌شود؟

تمام ابهامات در رابطه  با استفاده از محتوا توسط یک استراتژی محتوا خوب پاسخ داده می شود

ابهاماتی مثل

به چه دلیلی محتوا شما انتشار پیدا می کند ؟

این محتوا با انتشارش ما را ب کدام سمت می برد؟

چه زمانی باید این محتوا به مخاطبان نشان داده شود ؟ ا

چه کسانی مشتری ماهستند؟

چه واکنشی از این محتوا ، انتظار داریم ؟

چه کاری پی از انتشار محتوا باید انجام دهیم ؟

وقتی که شما برای این سوال ها جواب پیدا کردید وقتش رسیده که برای سوال های مهم تر هم پاسخ پیدا کنید

 چه نوع محتوایی مخاطبانتان نیاز دارند؟

محتوا شما چه کسی ایجاد می کند؟

محتوا جدید چند وقت یک بار تولید می شود؟

واکنش مخاطب به محتوا شما چیست؟

تمام موارد مهمی که در این مقاله که فهرست شده اند در زمان تدیون استراتژی محتوا باید در نظر گرفته شود این چرخه نیازمند تحقیق و برنامه ریزی و تفکر ، وقت گذاشتن است . ساخت یک استراتژی خوب میفهمید که چطوری از محتوا برای رسیدن به هدف تجاریتون استفاده کنید

 

خیلی مهم است که استراتژی محتوا خود را به روز کنید شاید تغییر ندادن استراتژی در وقت شما صرفه جویی بکنه اما در مدت طولانی تجارت شما را به خطر می اندازد چرا؟ چون نیاز های مخاطب همیشه در حال تغییر کردن است. بنابراین هر سال استراتزی محتوا خودتون رو تغییر دهید ور صورت نیاز محتوا را به روز رسانی کیند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *